אכן כן, חינוך והנהגה ילכו יחדיו! הרי ההנהגה וההשפעה קיימות כבר אצל המורה והגננת המשמשות כסוכנות השינוי הראשונות הפוגשות את הילד. עלינו לממש את הפוטנציאל שלנו כנשים ולוודא שהחברה תאפשר לנו לעשות זאת ולא תציב בפנינו חסמים.

היתרון הגדול של פרלמנט נשים הוא שזהו הפרלמנט האזרחי האמיתי. הפרלמנט נודד ודינמי ועוסק בסוגיות שמעניינות את האזרחים ברחבי הארץ. השיח מתקיים עם הקהל שמתגורר באותו מקום. בדבריי היום ארצה לגעת באחריות שלנו לגורלנו, כאזרחיות במדינת ישראל. עלינו לממש את הפוטנציאל שלנו כנשים. ולוודא שהחברה תאפשר לנו לעשות זאת ולא תציב בפנינו חסמים. חינוך והנהגה – היילכו שניהם יחדיו? בוודאי. הרי המורה והגננת משמשות כמודלינג הראשון, הן סוכנות השינוי בראשונות שפוגש הילד, מלבד הוריו. ההנהגה אם כן כבר קיימת. אם כך, לאן אנו מתעלות את הכוח הזה, העוצמה וההשפעה? קשה לנו להתמודד עם הכוח וההשפעה שלנו כשאנחנו יוצאות מהכיתה ולהיאבק על מקומנו כמו גילה קליין שהחליטה שהיא ראויה.

מה הסיבה לכך? לדעתי, ואשתמש בדימוי מתחום הספורט, אנחנו משחקות טניס במגרש כדורגל. הכללים הם אחרים, המשחק שונה, צריך להשתמש בפרקטיקות ובמיומנויות שהגברים משתמשים בהם ורכשו אותן כבר בגיל הרך. אסביר: ילדות בבי"ס יסודי משחקות מחניים ובנים משחקים כדורגל. אין מונדיאל של מחניים. יש מונדיאל של כדורגל. שם נמצא הכסף. מי שמשחק עם עוד 10 חברים כדורגל, רוכש מיומנויות וכישורים של שיתוף פעולה וחברות. זה נמשך דרך בתיה"ס וממשיך עם הצוות בצבא. הגברים משכללים את המיומנויות הללו גם אחר-כך במילואים ובימי שישי אחר-הצהריים בכדורגל עם החבר’ה. הם יוצרים כך נטוורקינג. לנו הנשים, אין הזדמנויות לתרגל את המיומנויות הללו. אבל, עלינו ללמוד ולשכלל אותן בקרב כל אישה. בואו נחזיר את הכדור לידיים שלנו! אם החלטנו שהמציאות שבה אנו חיות איננה זו שבה אנחנו רוצות לחנך את ילדינו – עלינו להימצא על המגרש.


אורית זוארץ היא חברת כנסת מטעם סיעת קדימה ויו"ר השדולה לקידום נשים ואמהות בעולם התעסוקה