בלידות בית יש הרבה פחות מקרים שבהם נעשה שימוש בחתך החיץ, או בזירוז ואין סיבוכים עקב שימוש בתרופות נרקוטיות ואפידורל. יש בהן הרבה פחות ניתוחים קיסריים ולידות מכשירניות.

לידת הבית מהווה אופציה בטוחה ליולדות בהריון תקין, בסיכון נמוך, בליווי מיילדת מוסמכת ובמרחק קרוב לבית חולים. לפי כל המחקר העולמי בנושא בטיחות בלידת בית אין יותר סיכון בלידת בית מבוקרת מאשר לידה בבית חולים. המחקר מצביע גם על שביעות רצון גבוהה של היולדות.
לידת בית לא מתאימה לכל יולדת ודורשת סביבה מתאימה ורצון להתמודד באופן טבעי עם הכאבים. הסביבה הטבעית של הבית מעניקה תחושת ביטחון, המפחיתה את החרדה ומעודדת זרימה תקינה של הורמוני ההיריון והלידה, שהיא בתורה מסייעת להתקדמות טובה בלידה.
בבית יש ליולדת פרטיות, המאפשרת אינטימיות וביטוי עצמי. היא יכולה לבחור את המיילדת שלה ולבנות איתה קשר במשך ההיריון, ובכך להגביר את תחושת הביטחון שלה. בהיותה בטריטוריה שלה היולדת מנהלת את הלידה לפי צרכיה, בעוד המיילדת היא "אורחת" בביתה. בלידה חוזרת היולדת אינה מתנתקת מילדיה האחרים. לאחר הלידה היולדת זוכה למנוחה רבה יותר בבית, כי אין הפרעות של שגרת חיי בית החולים ושל המבקרים הרבים שפוקדים יולדות אחרות. בבית אין הפרדה בין אם לילוד ודבר זה מעודד את התפתחות הקשר ביניהם ומיטיבה עם סיכויי ההצלחה של הנקה.
בלידות בית אין התערבויות שגרתיות, כמו שימוש באינפוזיה והפעלת מוניטור, דרישה לצום. יתר על כן, בלידות אלו יש הרבה פחות מקרים שבהם נעשה שימוש בחתך החיץ, או בזירוז ואין סיבוכים עקב שימוש בתרופות נרקוטיות ואפידורל. כמו כן, יש הרבה פחות ניתוחים קיסריים ולידות מכשירניות בעוד שהיקף התחלואה ושיעור מקרי התמותה של אמהות או יילודים, אינם גבוהים יותר מאלו המוכרים בלידות בבתי חולים. כך, מפני שהחשיפה לחיידקים אלימים הקיימת בבית החולים, מהמטפלים והמבקרים, מצומצמת בהרבה ולפיכך שיעור הזיהומים בלידות בית פחותה במידה משמעותית.


אילנה שמש היא מיילדת במקצועה