פרלמנט נשים מס’ 55 התכנס הפעם בעיר מודיעין. היוזמה לקיום הפרלמנט הייתה של קבוצת נשים ממודיעין שמובילה אופירה קראקבור חברת פרלמנט בעיר. נושא הפרלמנט היה "נשים ושוק העבודה בימי משבר והפרטה". הנושא נבחר לאור המציאות הכלכלית הקשה שבה מצוי המשק הישראלי והעולמי בחודשים האחרונים כשהנשים בישראל נפגעות ראשונות מהמצב

מודיעין-מכבים- רעות היא עיר צעירה, מדורגת על ידי משרד הפנים ברמה סוציואקונומית גבוה. רוב האוכלוסייה היא של משפחות צעירות עם ילדים קטנים שבחרו בעיר כמקום מרכזי ונגיש על הדרך בין תל אביב וירושלים. 65% מתושבי העיר הם בעלי השכלה גבוהה. אחרי המשפחות הצעירות הגיעו ההורים שבחרו במודיעין כמקום מגורים שבקרבת הילדים בעיקר כדי לעזור בגידול הילדים. העיר מתוכננת וצמחה במהירות לעיר בעלת למעלה מ45,000 תושבים.

העובדה שמקורות הפרנסה בישוב הם מעטים הוא בעייתי בעיקר לנשים שנושאות בנטל הטיפול בילדים. היציאה והחזרה כל בוקר מהעיר, למרות הרכבת, גוזלת שעות יקרות ולא מעט נשים מוצאות עצמן מחוץ למעגל העבודה.

את הפרלמנט פתח ראש העיר הנמרץ של העיר חיים ביבס, אחרי ברכות לבביות הוא הודיעה שהוא יעמוד בראש הועדה לקידום מעמד האישה. הוא מודע לבעייתיות של תעסוקת נשים במודיעין ולכן רואה בפיתוח אזור התעסוקה בעיר כחלק מפתרון לבעיה. כבר במסע הבחירות התחייב ראש העיר להקמת מנהלת נשים כמחלקה עם תקציב. היום, בפרלמנט אומר ראש העיר שמנהלת הנשים שתקום בעיר תהווה דוגמה לערים רבות בארץ ויהיה מה ללמוד מהעיר מודיעין. הדגם הראשוני של העיר הוא מנהלת הנשים בהרצלייה אבל בעיר מודיעין נפתח ונעצים את הנושא.

את האירוע כיבדה בנוכחותה מרים דנון, מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה. לטענתה אישה מרוויחה 63% פחות משכר הגברים. הנשים עובדות פחות שעות, שלא מרצונן, לרובן כפל תפקידים של עבודה מחוץ לבית ובבית. מרית דיברה על היות האישה עובדת סוג ב’: היא חייבת לסיים את יום העבודה בהתאם לשעות הסגירה של המעון, היא לא יכולה להישאר לישיבות מאוחר בלילה. היא הקימה ועדה לבחון את נושא "מקום העבודה כתומך משפחה". לבחון שעות עבודה גמישות לנשים וגם לגברים. העובדה שיש מגזרים במשק שעובדים שעות על גבי שעות והילדים לא רואים את אחד ההורים הוא פגיעה קשה במשפחה.

בימי משבר מצב הנשים הוא קשה ביותר. הן מפוטרות ראשונות. 60% מהמפוטרים במשק הן נשים רובן חד הוריות, אקדמאיות ונשים בהריון. למרים דנון יש הרבה סימני שאלה ולא תמיד יש לה את התשובות:

האם המצב שקורה בשבועות האחרונים של פיטורי נשים הוא בגלל תפקידים זוטרים של הנשים?

האם בגלל שבן מביאות משכורת שנייה, שהיא נמוכה משכר הבעל?

האם אנחנו מרושתות פחות?

האם המעביד עושה חשבון ששווה להשקיע בגבר יותר כי הוא נשאר מאוחר יותר בעבודה?

"אין לי תשובות" אומרת מרים ומברכת את פרלמנט הנשים ששם את הנושא לדיון.