הגבר רוצה רק דבר אחד. האומנם?
הגבר רוצה פינוק. הגבר רוצה יד מרגיעה וכתף להישען עליה. הגבר רוצה להסיר מעצמו את מסיכת העוצמה וחליפת הכוחנות. הגבר רוצה לפשוט את המדים של האלימות. הגבר רוצה להישאר עירום מכל הלחצים והתביעות, משחקי-הכבוד והתחרויות. הגבר רוצה להתפנק בזרועות החברוּת התמימה והחיוך המאמין ולשון האוהבים.
הגבר רוצה להתפנק בחיק זיכרונותיו ואהבותיו, לתת לעצמו מנוח מהמרוץ האינסופי סביב זנבו. הגבר רוצה להתפנק בדמיונו במקום אחר בו גבריות היא לא משהו שצריך להוכיח כל הזמן. מקום בו אתה גבר מכיוון שאתה מרגיש ככה ואתה לא צריך להסביר או להסתיר או להתנצל או להרביץ. מקום בו אתה יכול להתפנק במסע אמיתי אל עצמך ואל הזולת, אל הגבר שהיית כשמלאו לך 14 והגבר שאתה בגיל 21 והגבר שתהייה בגיל 35 והגבר החכם בעל-הניסיון בן ה-70.
הגבר רוצה גוף מושלם. הגבר רוצה גוף שהוא שלם איתו, שהוא חי בתוכו, שהוא אוהב ומכבד. הגבר רוצה גוף מעורר התפעלות. קודם כל בעיני עצמו, על שהצליח להבין למה גופו מסוגל, היכן הוא נכשל, כמה יופי טמון בו ועם איזו שטיפת-מוח תקשורתית צריך להתמודד הגוף (גדול מדי, קטן מדי, בהיר מדי, כהה מדי, חלק מדי, שעיר מדי, צעיר מדי, מבוגר מדי, מפותח מדי, מוזנח מדי).
הגבר רוצה גוף המורכב מסך כל חלקיו, על הצלחותיו ואכזבותיו, וכל פלאיו וגם פגמיו. הגבר רוצה גוף שאינו ראוי לנזיפה, גוף שמתקבל באהבה, קודם כל על-ידיו. גוף שחי את חייו. גוף שאין בו בושה והכחשה. גוף שאינו טעון הוכחה. גוף שהוא רק שלך. גוף שנשאר תמיד איתך, בשמחתך ובבדידותך, גוף שיודע למה הגבר זקוק ומה האיש צריך ומה האישה צריכה. גוף שלא מתמכר לנעוריו. גוף הנמצא כל הזמן בצמיחה. גוף שאינך שונא, וגוף שאינך קונה. גוף שאינך גוזל. גוף נותן. גוף מקבל. הגוף שלך.
הגבר רוצה יותר. הגבר רוצה משהו יותר גדול. משהו יותר חזק מהמרוץ האינסופי אחרי כסף, מכונית, דירה, שררה, דהרה, יוהרה, תענוגות הגוף. האפשרות לעוף. לרחף מעל הדרישות האינסופיות מעצמך, מהעובד שלך, מהבוס שלך, מבן זוגך, מבת זוגך, ממשפחתך, מסביבתך. להתעלות אל מעבר להשוואות, למי יש יותר ולמי יש פחות, מי הרוויח ומי הפסיד, ומי משלם את המחיר תמיד.
הגבר רוצה יותר מפחד, יותר מסתם הרפתקה. יותר מסתם אשליה מתוקה. הגבר רוצה יותר מעצמו: לבדוק איפה צדק ואיפה חטא, ממי הוא גזל ולמי העניק, ולמה לפעמים הכל כל-כך מחניק.
הגבר רוצה חיבוק. הגבר רוצה להתערסל בזרועות מי שאוהבת או אוהב אותו. לקבל מילה טובה וליטוף של מילות נחמה. הגבר רוצה לפרוק את חולשותיו, להניח ראשו בחיק אוהב ומבין. הגבר רוצה להתחבק עם הצלחותיו וכישלונותיו, יתרונותיו וחסרונותיו. הגבר רוצה חיבוק של השלמה, של קבלת עצמו כפי שהוא ושל מוכנות לתקן מה שנשבר בתוכו. חיבוק של הוקרה. חיבוק של תקווה. חיבוק של אהבה. גם לעצמו, גם לסביבה. הגבר רוצה מילה טובה.
הגבר רוצה להתחבק עם האתמול, אך להיות מסוגל לשכוח את העבר. לזכור את שורשיו. הגבר רוצה להתחבק עם מה שישאיר אחריו, עם התשוקות שלא יגשים בחייו, עם העולם הפותח שעריו, עם הדור הבא בעקבותיו, עם הדור שהלך ולא שב. הגבר רוצה חיבוק עכשיו.
הגבר רוצה לבכות. הגבר רוצה לפרוק את כאביו, להניח לדמעות לשטוף את הייאוש הקיומי, הקשיים היומיומיים, הצער, האכזבה, האיסורים והייסורים, החרדות והמצוקות. הגבר רוצה לבכות ואינו יכול.
הגבר רוצה לבכות על ילדיו המתבגרים, על חוצפתם ועל נועזותם, על גדילתם ועל פריחתם, על שגשוגם ורעננותם, על נעוריהם ועל זקנתו, על זקנתם ועל נעוריו. הגבר רוצה לבכות עכשיו על הגוף הבוגד והיופי המתכלה והוריו וילדיו. הגבר רוצה לבכות ואינו יכול.
הגבר רוצה לבכות על האפליה והכיבוש, על האלימות המיותרת, על העוול החברתי ואי-הצדק הכלכלי, על האבטלה ועל הגזענות, על השחיתות ועל האכזריות, על השליטה ועל השיטה ועל השחיטה. הגבר רוצה לבכות ואינו יכול.

למה הגבר אינו יכול לבכות? בגלל הכבוד. בגלל העדה. בגלל העיר. בגלל הכפר. בגלל המגזר. בגלל התרבות. בגלל ההיסטוריה. בגלל הפוליטיקה. בגלל החברה. בגלל עצמך. בגלל החשש מה יגידו. בגלל החשש מה יספרו עליך. בגלל החשש לאבד שליטה. בגלל החשש מעצמך. בגלל הבלבול בין להתבכיין ובין לבכות, בין רגשנות ובין רגש, בגלל הבלבול שלך עם עצמך.

אז מה רוצה הגבר? הגבר רוצה לקוות ולהאמין. הגבר רוצה יותר מסתם ממון, מישרה ומין. הגבר רוצה פינוק וחיבוק. הבנה והשלמה. יותר חום. יותר קירבה. יותר הבנה. יותר אהבה. הרבה יותר תקווה. גאווה במי שאתה מבלי להשפיל את זולתך. להכיר באחריות על גופך. להשלים עם עצמך. לאהוב את מי שמשתקף במראה מולך. לעטוף את כולך. לזכור שאתה לא חייב ושהיא לא מוכרחה. לא לשכוח את הטעם והרגש, התמימות והמבוכה (כן, גם היא שלך).
לדעת גבר, לדעת אישה. לדעת את עצמך.


ד"ר גלעד פדבה הוא חוקר תרבות, קולנוע ומיניות, מכללת בית ברל ואוניברסיטת תל אביב