פורסם בתאריך 6.12.2012

פרלמנט נשים לציון יום המאבק הבינלאומי לאלימות בנשים התקיים בכפר סבא במעמד ראש העיר יהודה בן חמו, מפכ"ל המשטרה רב- ניצב יוחנן דנינו ומכובדים נוספים.

המושב ה- 74 של פרלמנט הנשים לציון היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים התקיים השבוע בכפר סבא

האירוע בסימן " נשים גברים ומשטרה במלכוד האלימות" נפתח במעמד ראש העיר יהודה בן- חמו ומכובדים נוספים וביניהם מפכ"ל המשטרה רב- ניצב יוחנן דנינו, מפקד משטרת כפר סבא סנ"צ בני הרנס, פרופ' אסתר הרצוג, ראש פרלמנט נשים, יור" מועצת נשים וחברת מועצת העיר עו"ד שלי עמרמי בוזגלו, נסיה שטרסבורג יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה ועוד מכובדים. האירוע התקיים ביוזמת ובהפקת מועצת הנשים של כפר סבא.

ראש העיר יהודה בן חמו התכבד לפתוח את הכנס ואמר כי הוא גאה בחברות מועצת הנשים הכפר סבאית ובפעילותה הענפה הנוגעת בכל תחומי החיים בעיר. ראש העיר הדגיש כי גם על המשטרה להיות גאה בכל האנשים שיוזמים פעילויות משותפות לא רק בנושאי אלימות אלא בכלל. כמו כן, הוסיף כי :"ישנה חשיבות רבה בהעלאת נושא האלימות בנשים על שולחן הדיונים. ישנן נשים בארץ שסובלות מאלימות פיזית ומילולית באופן יומיומי, והמטרה של כולנו היא להילחם בתופעה ולמגר אותה. ולכן כל כך חשובה הפעילות של מועצת הנשים בכפר סבא בהובלתה של עוד שלי עמרמי בוזגלו חברת המועצה, שמעלה שוב ושוב על סדר היום הציבורי נושאים מגוונים הקשורים לנשים ולמעמדן בחברה, ואני בהחלט תומך נלהב בפעילותן" .

גם מפכ"ל המשטרה רב- ניצב יוחנן דנינו דיבר על כוונת המשטרה להעלות את אמון הציבור בה "תוך התייחסות לשאיפה הבסיסית ביותר לביטחון."אני עוסק בנושא לאורך השנים מאז שהייתי תובע. אלו התיקים הראשונים שבהם אתה נתקל ואתה רואה את הסיפורים הקשים. צריך להמשיך ולעבוד קשה כדי  לטפל בדבר החמור הזה מתוך 100 אחוז מדווחים רק 42 אחוזים ממקרי האלימות". דנינו התייחס בדבריו גם לפרשת ניצב ניסו שחם ואמר כי הוא מגבה באופן מוחלט את השוטרות שהתלוננו. אין חסינות לאף קצין בשום דרגה שניהל יחסים תחת מרות".  בסיום דבריו הוסיף כי היה רוצה לראות יותר נשים בדרגות בכירות במשטרה ואפילו מפכל"ית".

מפקד משטרת כפר סבא סנ"צ בני הרנס הוסיף על דבריו בנאומו "אלימות מתרחשת בכל מקום ומשטרת כפר סבא תמשיך להילחם בתופעה בנחישות".

נסיה שטרסבורג יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה, הדגישה את חשיבות מושב הפרלמנט מתוך מטרה להעלות את הנושא על סדר היום הציבורי, לשפר את מוגנות הנשים במרחב העירוני מפני אלימות בכלל ואלימות מינית בפרט במובן המעשי. כשיש מנהיגה אמיתית למועצת הנשים כעו"ד שלי עמרמי בוזגלו יו"ר מועצת הנשים הסיכוי לשנות ולהשיג את המטרה הוא גדול יותר.

בהמשך הערב התקיים פאנל בהנחייתה של הדס שטייף  כתבת לענייני משטרה בגלי צה"ל ובהשתתפותן של סנ"צ סיגל בר צבי מפקדת תחנת פתח תקווה, ד"ר סוזי בן ברוך קצינת נוער במשטרה בעבר וכיום מרצה באקדמיה, עו"ד רוני אלוני סודובניק יו"ר הועדה למעמד האישה בלשכת עורכי הדין, ד"ר אראלה שדמי קצינת משטרה בדימוס וכיום סופרת, חוקרת של החברה ומשטרה דרך נושא נשים ופמיניזם וכן עו"ד רחל תורן שייצגה את אורלי אינס בפרשת ניצב אורי בר לב מי שהיה מועמד למפכ"לות ומנגד את חנן גולדבלט מי שהורשע בעונש מה שהביא לדיון ער בין הקהל לחברות הפאנל ואפילו להתלהטות הדברים.

מיד לאחר סיומו של הפאנל הסוער והמרתק עלתה לבמה מיס יוניברס לינור אברג'יל ודיברה על חווית האונס שעברה וריגשה את כולם בסיפור חייה הלא פשוט.